fbpx

מתכון למטבוחה מנצחת לכבוד שבת קודש של טליה צימברג

Recipe by
פרווה
Prep: יותר משעה | | Servings: 1

מתכון למטבוחה מנצחת לכבוד שבת קודש / טליה צימברג

כשהייתי בת 6 אמא לקחה אותי להצגת ילדים בתאטרון. הצגה עם מלא בובות גדולות שבתוכם אנשים, פעלולים והמון קישוטים.
ואיך אני זוכרת זאת? אך ורק בגלל שיש לי תמונה, מהמצלמות האלו שהיו מוציאות ישר את התמונה ואז היה צריך לנפנף עד שהיו מתחילים להופיע הצבעים.

אז בשבת האחרונה, אמא סיפרה לי מה קרה באותה ההצגה. האולם היה מפוצץ בילדים צועקים ונרגשים, ואמהות שדאגו להביא לילדים חטיף כדי שיהיו רגועים.
וככה גם אמא שלי, הביאה לי חטיף ובאה לתת לי אותו בהצגה, אך אני הבטתי בה בהלם ואמרתי “אמא אסור! אסור ללכלך פה! אני אוכל אחר כך”

ואמא שלי, הייתה מופתעת איך לילדה כל כך קטנה יש הבנה לגבי עניינים כאלו ומשמעת עצמית. היא גם הייתה מספרת לי שמהרגע שלמדתי ללכת הייתי הולכת ומרימה לכלוכים מהרצפה וזורקת לפח.
אהבתי את המדינה שלי ואני עדיין אוהבת וחושבת שמן הראוי שצריך לשמור עליה, לנקות ולא ללכלך מלכתחילה.

אבל מאז שחזרתי בתשובה אני מרגישה את זה הרבה יותר כשליחות.

יש לאנשים נטייה להכליל, נטייה רעה ומגונה. נכוותי מהנטייה הזאת בעברי כאשר הכלילו ואמרו “כל הגרים ככה” ושפטו אותי לרעה ללא עוול בכפי. אני חושבת שזה הרגל מגונה לשפוט ולהכליל אוכלוסיות שלמות בגלל מעשה של אדם אחד או שניים או יותר גרוע, דעות קדומות.

אז בכל פעם שאני נמצאת במקום ציבורי ואפילו ליד חברות, אני שמה לב טוב טוב למעשיי כי אני לא רוצה שאם בטעות אעשה מעשה לא נאה, ישפטו את כל הקהילה הדתית.

אז אם אני הולכת ברחוב ורואה נייר זרוק, אני מרימה וזורקת לפח. לעולם לא אשליך אשפה לרחוב. באוניברסיטה אני לא מרימה את הקול בכלל ובקושי ניתן לשים לב אליי, תמיד מדברת בצורה אדיבה ובחיוך. אני יודעת שלפני שישפטו אותי, ישפטו את הקהילה אליה אני משתייכת.

אנחנו צריכים להיות עם סגולה ואור לגויים גם בתוך עמנו, ולצקת מן האור גם אל אותם התינוקות השבויים ואלו שעדיין לא זכו להתקרב לזיו השכינה.

מצרכים

  • 2 קילו עגבניות
  • 3 פלפלים חריפים (תלוי כמה חריף אתם אוהבים) קצוצים דק
  • 2 גמבות אדומות קצוצות דק
  • שיני שום מקולפות וקצוצות גס מראש שום שלם
  • 2-3 כפות פפריקה מרוקאית בשמן
  • פפריקה חריפה (אופציה)
  • שמן
  • סוכר
  • מלח
  • פלפל

אופן ההכנה

  1. שוטפים את העגבניות ועושים להם חתכים שתי וערב (איקסים) למעלה ולמטה, מכניסים לסיר וממלאים מים רותחים ומשאירים על אש הכי קטנה שיש כ20 דק’ מכוסה.
  2. לאחר מכן, מוציאים את העגבניות ובזהירות מקלפים (זה חם מאוד, ניתן לחכות שיתקרר), חותכים בתנועה סיבובית את האזור הירוק למעלה ומוציאים אותו, סוחטים את העגבניה מהנוזלים וחותכים לחתיכות גסות מאוד.
  3. מניחים את העגבניות הסחוטות והחתוכות בסיר ללא שמן ומים, על להבה בינונית-נמוכה נותנים לנוזלים להתאדות לפחות חצי שעה. צריך לבדוק מידי פעם, לערבב ולראות מתי הנוזלים התאדו.
  4. בנתיים, מטגנים בשמן במחבת את הגמבות והפלפלים הקצוצים עד להזהבה ומוסיפים את השיני שום הקצוצות לטיגון של עוד כ5 דקות.
  5. לאחר שרואים שהנוזלים נעלמו מהעגבניות והן מתחילות טיפה להזהיב למטה, נוסיף כרבע כוס שמן ונסגור את הסיר ל5 דקות. לאחר מכן, נפתח ונמעך עם מועך פירה את העגבניות, נוסיף את תערובת הפלפלים והשום המטוגנים.
  6. נערבב בקערה 3/4 כוס שמן ו2-3 כפות פפריקה מרוקאית בשמן ונוסיף לעגבניות והפלפלים. להוסיף קורט סוכר, מלח פלפל לפי הטעם ופפריקה חריפה למי שאוהב חריף והפלפלים לא מספיקים לו, כמוני.
  7. סוגרים את הסיר ל15 דק’, ואז פותחים ושוב מועכים. מרגע זה הבישול הוא ללא מכסה, על אש קטנה, לפחות במשך שעה. הזמן תלוי בכם כמה אתם אוהבים, אני משאירה בערך שעה ורבע. כל 15-20 דק’ מועכת שוב.בתאבון 

Leave a Review

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 2 3 4 5

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.